Nieuwe social media campagne Stichting ALS Nederland #KickALS

23-08-2016 | 15:03

In het kader van ‘Augustus Ice Bucket Maand’ lanceerde Stichting ALS Nederland een mini campagne op social media. De campagne bestaat uit een filmpje waarin ALS-patiënt Garmt van Soest (diagnose ALS zomer 2013) terug kijkt op zijn #‎IceBucketChallenge en de recente ontdekking van twee nieuwe ALS-genen die mede dankzij de opbrengst van deze wereldwijde actie mogelijk is gemaakt.

Wereldwijd krijgen ongeveer 385 mensen per dag de diagnose. Hun enige hoop is gevestigd op de snelle ontdekking van de oorzaak en de ontwikkeling van een medicijn. Momenteel is er tot onze spijt nog geen behandeling of medicijn voor deze genadeloze ziekte. De recente doorbraak in het DNA-onderzoek naar de oorzaak van ALS door de ontdekking van twee nieuwe genen is fantastisch nieuws. Deze informatie over de genetische structuur van de ziekte zal de ontwikkeling van gerichte therapieën in de toekomst mogelijk maken.

De continuïteit van de onderzoeken die zijn opgestart met de opbrengst van initiatieven zoals de Ice Bucket Challenge is volledig afhankelijk van donaties en giften. Hoe meer geld er beschikbaar is, hoe sneller we naar een oplossing kunnen werken. Iedere bijdrage telt. Maak met ons het verschil. #KickALS in the balls. Help deze puzzel op te lossen door de boodschap van Garmt te verspreiden #‎kickALS.