Team Angelique

from € 10.000 (112%)

Team Angelique is er speciaal voor Angelique die ALS heeft en zelf de berg niet meer op kan.

Angelique was een hele goede verpleegkundige die met veel plezier, passie, liefde, doorzettingsvermogen en overgave jarenlang heel veel verschillende mensen heeft verpleegd.

Nu zijn de rollen omgedraaid en is zij degene die verpleegd moet worden en het is een hele opgave voor haar om dat te moeten ondergaan.

Angelique heeft het hart op de juiste plaats en alles voor iedereen over en nu gaan we met Team Angelique namens haar iets goeds doen voor zo veel mogelijk andere ALS patienten.

Geef voor TEAM Angelique want zij is elke euro dubbel en dwars waard.

Dank u wel.

You can create your own personalized poster to draw attention to this fundraising page. After printing the poster you can hang it in a shop, a café window or a community bulletin board. Ask your family, friends, co-workers and neighbors to help and also put up a poster in their home, school or work place. Most people are willing to help but be sure to ask permission first.

View all donors
€ 25 31-05-2019 | 12:12 Ik ken Monique en ook Jos al heel lang. En weet hoe belangrijk haar vriendin voor haar was. Ook Henry kent Jos en heeft als uit de hand gelopen hobby:fietsen. Deze prestatie en uitdaging van Jos is geweldig en met daaraan gekoppeld dit goede doel...daaraan willen wij graag doneren. Veel succes.
€ 20 30-05-2019 | 21:32
€ 50 30-05-2019 | 19:35
€ 175 29-05-2019 | 13:14
€ 15 28-05-2019 | 21:52
View all

We hebben ons doel bereikt

01-06-2019 | 12:09 Ik kan wel beginnen om te schrijven dat deze actie rondom Angelique een enorm succes is geworden. Behalve het enorme bedrag van ongeveer 11.200 euro dat gedoneerd is hebben we ook als team fantastisch gepresteerd. En natuurlijk gaat het niet alleen om het fietsen, maar als je jezelf een doel stelt dat je aan iedereen vertelt en het dan ook haalt is dat ontzettend fijn en stimulerend.  We zijn de dag voor de tocht de berg met de auto opgereden en alle verhalen en filmpjes erover ten spijt schrik je je toch rot als je het met eigen ogen kunt aanschouwen hoe steil het eraantoe gaat en hoe lang en dat je nergens even vlak mag rijden om bij te komen. Ook het temperatuurverschil en de wind tussen boven en beneden is enorm. Allemaal factoren waardoor je meteen denkt waar ben ik aan begonnen en wat kunnen we nog doen om het leed te verzachten en hoe kan ik het parcours nog korter maken. We kopen nog extra kleding om de intense kou op de berg te kunnen weerstaan en slapen die nacht slecht. Volgende ochtend om 6 uur is de eerste start voor de klim van Malaucene via Bedoin naar boven en dat is meteen een pittige klim. Bij het restaurant Reynard aangekomen horen we dat we niet verder mogen vanwege het slechte weer op de top. Teamlid Jos besluit daar om dan nog wel even de afdaling en klim vanuit Sault erbij te pakken en ik daal met Stephan en Bart weer af naar Bedoin en over de col de Madaleine weer naar Malauce waar het ALS kamp is opgeslagen. Daar start om 10:30 iedereen voor de klim vanuit Malaucene. Ook Esther sluit daar bij het team aan. Alle fietsers starten hier tesamen en zo gaat een mooie groet de groep de berg op. Er rijden ook patienten mee op aangepaste fietsen met een team om hen heen die om de beurt kunnen duwen. Een waar spektakel om zo'n groep de berg op te zien gaan. Ook deze klim is steil en er komt ook geen eind aan. Je hebt allang geen versnellingen meer over en kunt alleen nog maar trappen en afzien. Bocht na bocht ga je door en alles wat je ziet is schuin asfalt zo ver als je kunt kijken. Langs de weg staan overal enthousiaste supporters je aan te moedigen en dat is natuurlijk ontzettend motiverend. Al snel is de groep niet meer bijelkaar en fietsen we iedere voor zich. Tijdens de klim horen we dat de top. nu wel open is en we bij restaurant Liotard wel door mogen fietsen. Of dat nu zo goed nieuws is weten we niet zeker. Bij Liotard staan zoveel mensen ons aan te moedigen dat ik besluit door te gaan na eerst wat gegeten te hebben bij onze ploegwagen. Waar Bart, Jos, Esther en Stephan zijn weet ik dan nog niet.   Al klimmende zie ik Stephan weer naar beneden komen die later weet te melden dat Bart 3 kilometer achter me zit. Ongelooflijk denk ik dan en ik hoor ook dat Esther ook nog onderweg is naar Liotard. Op de top aangekomen is het er ijskoud en het waait er snoeihard, geen plek om lang te blijven in fietskleding. Jos is inmiddels weer naar beneden en ik wil per se op Bart wachten. Ik loop en rij wat heen en weer en zie Bart naar boven rijden. Ik sluit aan en samen rijden we over de finish. Een fantastisch moment. In de afdaling kan ik door de kou de fiets niet meer besturen en swabbert ie alle kanten op. Bij Liotard besluit ik niet verder te dalen en ga met de auto naar beneden. Esther is bij Liotard aangekomen en mag niet meer verder van de organisatie vanwege de omstandigheden.  Weer allemaal veilig beneden aangekomen kijken we terug op een zeer geslaagde dag. We hebben allemaal maximaal gepresteerd binnen ons kunnen en de mogelijkheden van de organisatie en het weer. We zijn de sponsoren zeer dankbaar voor al hun bijdragen en support. Thuis gekomen is ons huis versierd met slingers. Hoe fijn thuiskomen is dat!