Tips & Tricks

Het doel van Tour du ALS is om zoveel mogelijk geld op te halen. Maar fondsenwerving is niet iedereens tweede natuur. Zelfs de meest doorgewinterde fondsenwervers lopen wel eens vast. Dus wij helpen je een handje.

Zo behaal jij je streefbedrag

•       Maak werk van je actiepagina

•       Begin dichtbij: twee vrienden en drie familieleden (na 5 donaties volgen er sowieso meer)

•       Op jouw pagina zie je een Tikkie logo: deel deze via Whatsapp en men kan meteen doneren

•       Maak een persoonlijke video om mensen te overtuigen om te doneren

•       Zet al je social media platformen in

•       Deel je voortgang en mooie donaties op social media: dit zorgt vaak weer voor nieuwe donaties!

•       Spoor ook jouw donateurs aan om hun donatie te delen

•       Bedank jouw donateurs persoonlijk en houd hen op de hoogte van jouw inzet

•       Maak gebruik van onze promotiematerialen

Bekijk de promotiematerialen!

 

Leer van de beste ALS-fondsenwervers


Guido Mols over zijn streefbedrag van €5.000,- bij Toer voor ALS:

“Alleen door geld kan er onderzoek gedaan worden naar ALS. En alleen door onderzoek komt er hopelijk ooit een oplossing voor deze rotziekte.” Zijn advies om jouw fondsenwerving een boost te geven: “Vertel letterlijk íedereen die je tegenkomt wat je aan het doen bent en waarom je dit doet. Je zult zien hoeveel mensen geïnteresseerd zijn en je willen steunen.

Anouk over haar deelname aan Toer voor ALS:

Anouk rende tijdens Toer voor ALS een marathon, verspreid over vier weken. Ze heeft haar kilometers door ruim 160 mensen laten sponsoren en heeft haar streefbedrag van 3 duizend euro verdubbeld. Haar advies aan andere deelnemers: “Maak je verhaal persoonlijk. Deel je verhaal, deel je pijn. Dan krijgen we wat meer begrip en zijn meer mensen bekend met deze vreselijke ziekte. Door je zo open te stellen krijg je ook prachtige reacties terug en veel donaties.”

Benader bedrijven om je te sponsoren:

Vergeet niet om ook bedrijven te benaderen om je te sponsoren. Je werkgever, een goede klant, een fijne leverancier. Vraag het bedrijf waarvoor je werkt jou te steunen door op sociale media jouw deelname onder de aandacht te brengen. Plaats onderaan jouw e-mail een campagnebanner met een link naar jouw actiepagina. Bedank jouw sponsoren op LinkedIn en schrijf erover op Intranet en in de interne nieuwsbrief. 

Betrek je donateurs bij de eindsprint!

De ervaring leert dat er in de laatste week van je actie het meeste gedoneerd wordt. Zet je eindsprint dan ook goed in en vraag je donateurs om hulp. Want die zullen ook graag willen dat jij je streefbedrag haalt. Ook de dag van de beklimming is een mooi moment om te gaan voor jouw recordopbrengst in de strijd tegen ALS!